HOME Roppongi 5 pilihan sarapan yang lazim
HOME Asakusa 5 pilihan sarapan yang lazim
HOME Harajuku 5 pilihan sarapan yang lazim
5 pilihan sarapan yang lazim

5 pilihan sarapan yang lazim

Update:

Kepada anda yang berfikir, "makanan Jepun juga sedap, tetapi rasa teringin pula untuk menikmati sarapan pagi yang lazim", di sini kami akan memperkenalkan 5 pilihan kedai dan menu yang menyediakan menu sarapan pagi lazim di dunia. Kunjungilah kedai-kedai ini jika anda rindukan masakan ibu.

French toast (roti celup telur) yang lembut

French toast (roti celup telur) yang lembut

Hotel Okura Tokyo menawarkan ruangan tenang, yang merupakan warisan kecantikan tradisional Jepun. Di sini terkenal dengan "french toast" dari Dining Café Camellia. Ianya dikatakan bermula pada 50 tahun yang lalu, di mana ketua tukang masak pada masa itu dikatakan telah membawa pulang resepi sajian ini dari Amerika dan kemudiannya diolah semula. Roti sandwich buatan hotel yang dibuat dengan halus ini diperap bersama bancuhan telur selama 24 jam. Ianya dibakar di atas kuali leper yang telah dipanaskan bersama mentega cair sehingga warnanya bertukar menjadi keperangan dan kemudiannya dibakar di dalam ketuhar pembakar. Bagi merasai tekstur seperti soufflé (manisan berasal daripada Perancis yang menggunakan telur), anda disyorkan untuk terus makan selepas ianya dibakar. Pada mulanya nikmati ianya sahaja, kemudian cubalah juga makan dengan meletakkan sirap mapel ataupun bersama mentega.

English Breakfast

English Breakfast

"SUKE6 DINER" terletak di Sukerokuyume-dori, Hanakawado, Asakusa. Epietriz yang juga mengelola toko roti "FACTORY" di Kudan Minami, telah membuka tempat makan ini dengan harapan agar kapan saja dan siapa saja dapat makan masakan yang lezat dengan aman. Konon banyak orang yang merasa senang setelah menyantap menu "English Breakfast in a Pan". Telur yang diambil dari Semenanjung Miura di Kanagawa dan sayuran yang dibawa sendiri oleh sang pemilik restoran tersebut, semuanya dipanggang dengan hati-hati. Bacon dan sosisnya pun buatan sendiri. Roti tawar yang dibuat dari terigu Tokachi di Hokkado, dipanggang setiap hari di pabrik roti "Manufature" yang berada di lantai 3.

  • SUKE6 DINER
    SUKE6 DINER
    • Address 1-11-1, Hanakawado, Taito-ku, Tokyo, 111-0033, Japan

Sarapan ala Dunia yang Menunya Berubah Setiap 2 Bulan

Sarapan ala Dunia yang Menunya Berubah Setiap 2 Bulan

"WORLD BREAKFAST ALLDAY" mengangkat konsep mengenal dunia melalui sarapan. Restoran ini menyediakan sarapan dari belahan dunia dengan mengganti asal negara menunya setiap 2 bulan. Persiapan menunya pun membutuhkan waktu 2 bulan. Dengan mengulang-ulang mencicipi masakannya bersama orang dari negara tersebut, mereka dapat mewujudkan secara nyata baik cita rasa maupun penampilan sesuai dengan aslinya. Daya tarik lain dari restoran ini adalah mereka juga membuat pamflet yang memperkenalkan negara tersebut dan pamflet tersebut dibagikan secara gratis. Pada Januari-Februari 2016 akan muncul sarapan ala Taiwan bersamaan dengan Tahun Baru Imlek. Cita rasanya banyak yang manis, dan Anda dapat merasakan tekstur yang empuk dari Fan Tuan (sejenis nasi kepal) dan Dan Bing (telur dadar). Pada bulan Maret-April, Anda dapat menikmati sarapan dari Turki. Sampai saat ini telah muncul sarapan dari 17 negara. Banyak orang yang berasal dari negara-negara tesebut merasa gembira dengan kemunculan menu negara mereka di restoran ini.

  • WORLD BREAKFAST ALLDAY
    WORLD BREAKFAST ALLDAY
    • Address 1F, 3-1-23, Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo, 150-0001, Japan

Half & Half Benedict Bagi Penyuka Telur

Half & Half Benedict Bagi Penyuka Telur

Restoran "eggcellent" menyebarkan budaya untuk menikmati sarapan di Roppongi Hills seraya memandangi Tokyo Tower. Restoran ini menjadkan telur sebagai pemeran utama yang muncul dalam sarapan ala dunia. Telur yang digunakan dalam menu adalah telur yang dikirim langsung setiap pagi dari peternakan Kurotomi di Prefektur Yamanashi. Menu yang paling populer di sini adalah "Half & Half Benedict". Anda dapat merasakan egg benedict standar dan rice benedict yang terinspirasi dari sarapan standar jepang, yaitu tamagokake gohan (nasi yang dicampur dengan telur mentah). Rice benedict terdiri dari nasi dengan kinoa yang di atasnya terdapat alpokat, ikan tuna rendaman kaldu sayur dan telur, serta saus holandaise yang menggunakan miso gandum tanpa pengawet. Nikmatilah cita rasa telurnya yang kaya dengan cara memecah telurnya pada nasi sedikit demi sedikit.

  • eggcellent
    eggcellent
    • Address Roppongi Hills, 6-4-1, Roppongi , Minato-ku, Tokyo, 106-0032, Japan

Menikmati Quiche Bercita Rasa Lezat dan Gurih

Menikmati Quiche Bercita Rasa Lezat dan Gurih

"Parlor Ekoda" terkenal dengan roti ragi alaminya dan memiliki sejarah sebagai tempat bersantai ala Italia yang menyediakan espresso. "Quiche Bayam dan Keju Ricotta" merupakan menu yang telah disediakan sejak restoran ini berdiri pada tahun 2006. Dasar dari quiche ini adalah tart dari tepung gandum utuh yang terasa seperti mengelus lidah. Cita rasanya yang gurih semakin bertambah dengan tambahan tomat kering ke dalam bayam dan kesegaran keju ricotta buatan sendiri. Hasilnya adalah satu hidangan yang mengenyangkan. Masakan ini akan dihidangkan bersama salad, minuman dan 3 jenis potongan roti yang dipanggang di restoran. Anda akan penasaran, di antara roti Prancis, focaccia atau roti isi kacang, yang mana yang akan dipilihkan restoran untuk menemani santapan Anda. Jangan lupa juga untuk mencicipi espresso dengan tuangan krim yang membentuk dekorasi indah di atasnya.

  • Parlor Ekoda
    パーラー江古田
    • Address 41-7, Sakaecho, Nerima-ku, Tokyo, 176-0006, Japan
*Maklumat semasa artikel ditulis

Kongsi artikel ini